reklama

Film o (Ne)Filme

...človek mieni, pán boh mení....  Viete...už keď som mala meter dvadsať som chcela robiť filmy. Jasné, že som najprv chcela byť herečkou....ale v druhej triede ma do hlbokých úvah priviedla otázka kamarátky, či budem točiť aj..ehm...háklivé scény...no.....tak som sa rozhodla pre réžiu....naivné....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

....som minulý rok sa konečne rozhodla, že konečne mám scenárik, ktorý možno nie je až taký trápny a prakticky neuskutočniteľný a dokonca má aj nejakú tú myšlienku. Tak som sa dala dokopy s jedným chalanom a jeho kamoš mi zahral hlavnú úlohu...no skončilo sa to natočením len jednej časti a vzťah mojou rozbitou hlavou.       

 Aj tak sa mi to vlastne vôbec nepáčilo...fakt...ten film myslím...k vzťahu sa nevyjadrujem...Ale!!! Prišiel rok nový a s ním aj konská dávka energie, entuziazmu a už vyššie spomínanej naivity. "Ej, juch! Natočím to ešte raz!"

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pre-production

Oprášila som teda staré papiere a vybrala som sa na nultú do IT roomu. Však všetko je na webe...ako pracovať s hercami-nehercami (vraj naturščiky)...že dobre zvládnutá divadelná úloha je dielom herca a dobre zvládnutá filmová úloha je dielom režiséra...dobre. 

Dokonca som sa stala pravidelným zákazníkom kaviarne. Ako správny pseudo-intelektuál, kaviarenský umelec som každý piatok vysedávala pri Viedenskej za 29 a plnom popolníku, kreslila si storyboardy a i. Už chápem tie obrovské rozpočty na amerikánske veľkofilmy...káva a cigarety - povážlivá položka výdajov / investícií (?).

Technika

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kamerka by bola dáka, akurát nejaký statív by sa mi patrilo nájsť. Som sa poučila z minuloročného natáčania. Ono je to fakt škaredé bez toho statívu...a za pomoci mojej hnáty. Ako správny sociálny typ som rozhodila svoje sociálne siete a chytila som Jara s Maťom, dvoch akčných pařmenov, hercom, ktorí išli do divadelného súboru kvôli holkám. Jasné, že Jaro má najlepšieho kamoša Ďuriho a jasné, že Ďuri je ostrieľaný filmár s kamerkou a statívom. A tak bola o týžden houseparty u Ďuriho. Hmmm. Ďuri, chlapča nesmelé a tiché, mi ukázal statív...ok..ok...ok....a...nič. A Maťo riešil svoje partnerské problémy v náručí jednej bloncky a Jarko si vylial srdce na balkóne za doprovodu mojej maličkosti a mojich drahocenných cigariet. Aspoň pivo som dostala for free.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Asi o týždeň neskôr som pocítila nutkanie natáčať, tak, reku, zavolám Ďurimu filmárovi, že či si môžem ten statív vypožičať. Ďuri však nemá čas, ale (!!!) ozve sa mi zajtra. Super...Deň ďalší som strávila kontrolovaním svojho "mabiľniku"... No zhrniem to asi tak, že statív mám imaginárny. Ej, juch!!!

Herecké obsadenie

Prvá voľba - Peťo, môj herec z minulého roku. Presviedčanie pozostávalo z jednej ICQ konverzácie a sľúbeného piva. Ok, ešte chlapcovi vysvetliť scenárik, však profesionálny prístup... No čo čert nechcel (a asi ani tých pár maturantov) nadišiel týždeň písomných skúšok dospelosti, tak som mala pochopenie pre Peťove ne-SMS-ky a ignoráciu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Problém bol v tom, že na mňa namiesto stresu zo školy doľahla panika, že nestíham natočiť prvý film...(prvý júnový týždeň totiž opúšťam rodnú hrudu a niečo som chcela po sebe zanechať tu) Panika? Skôr stav absolútneho zúfalstva. Potrebujem hercaaa!!! Nastopro....Hmmm... (teraz to zúfalstvo)...Bývalý (nie Peťov kamarát, tento bol externý) ma aspoň trocha podporil v mojom režisérskom sne. To hej, keď sme v staničnom bistre popíjali kávu a ja som sa dopovala nikotínom, tak ex-drahý sa prejavil: "Ty si ako naozajstný režisér...žiješ len na káve a cigaretách." Oh....to bola láska....trojmesačná...

Chvalabohu, že maturitný týždeň je len týždeň. Tak sa Peťko-star dal k dispozícii. A dokonca si našiel čas aj na kávu piatkovú. Paráda. O pol tretej príde. Fajn....O 1450 som si objednala ďalšiu viedenskú a v tom prišiel On, môjho filmu šampión...No... Tak mu teda vysvetľujem scenár, čo v ktorej scéne a...že, či si môže zobrať cigaretu...jasné, kámo....

Location

Čajovňa. Záverečná scéna filmu tu bude. Vyvrcholenie. Odhalenie. Prídem tam, sa chcem dohodnúť, či môžem natočiť tu scénku do krátkeho študentského filmu, na prijímačky a tak. Slečna /Pani s extrémne zachrípnutým hlasom je veľmi zaneprázdnená posúvaním nádobiek s čajíkom, ale aj keď pozerá na nádobky, nerobí jej problém komunikovať so mnou. Kvôli mne však neotvorí čajovňu mimo otváracích hodín a blablabla. To mi ani netreba. Tak búram bariéry. Môžem dať logo čajovne do záverečných titulkov filmu. To by bolo fajn. Môžte mi ho poslať mejlom?... Hej, máme, aj pečiatku vám môžem dať...a otlačí mi ju na papierik... A nejaké elektronické logo, webstránka? Áno... w.w.w... na druhej strane papieriku. Super.

Shooting a.k.a. Vysnená sobota

Ráno....je mi FAKT zle...nuž "nežnému" pohlaviu pár dní do mesiaca býva zle "prirodzene". Ok, ibáč to istí. Oh, mimochodom vonku monzún ako z Indie, ako dobre, aspoň NEMUSíM natáčať. Merde... Ale aby ten deň nevyznel tak negatívne, idem do miestneho kaderníctva-holičstva, nechám tam 80sk a s úsmevom a feši-Enormne-Mastnou-Ofinkou vybehnem rovno do hnusného kyslého dažďa....Ok....Bohuvďaka za parazol.

Shooting a.k.a. Druhý pokus o týždeň

"Čaw Peťko, čo robíš v zajtra?....Aha...ok, tak mi teda napíš, ale čím skôr, lebo mám rezervovanú čajovňu na piatu. Ok, ču."

Samozrejme, dalo sa čakať, ale nádej zomiera posledná, žiadna SMS...tak tú rezervačku rovno zruším. Ale deň si pokaziť nenechám. Hej, hou, poďme von! Beriem super-sexi blond kamošku a fičíme do "city". Ejha, kto to ale nesedí v bare? Peťko-star s bandou. Sa chvíľku len tak nezáväzne bavíme... Peťko, môžem takú intímnu otázku? Peťko hodí pohľad ako na rozzúreného grizzlyho s nepríjemným úmyslom zabíjať, t.j. vypleštil oči. Kedy ideme natáčať? Aaaa...jáj...som ti mal dnes napísať, som zabudol. Pohodka. A ďalej sa venujeme Norovmu novému deodorantu.

Happy ending (???)

Tak si teda sedím v skoré poludnie v "svojej" kaviarničke, popíjam, pofajčievam...a kochám sa pohľadom na "svoju" novú zásteru. Paráda. Dopĺňam finančný deficit brigádou. Zľavu stáleho zákazníka mi nedali, tak aspoň takto kompenzujem.

Happy!!! HAPPY ending!!!! Plíís....

Ok, vyťahujem svoj bordelzošitok a píšem:

"Film o (Ne)filme...."

Nika Kollárová

Nika Kollárová

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

redhead mindcracker Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu